Pressmeddelande | 29 okt, 2007 | 10:16

Fagerhult utomhusprodukter utökar med Simes

Tidigare i år övertog Fagerhult Elencos produkter och integrerade dem med övriga utomhusarmaturer både i huvudkatalogen och på hemsidan. De många produktnyheterna kompletteras nu med ett nytt varumärke i form av Simes.
Tillskottet innebär ännu större valfrihet vid planeringen av exteriör belysning – inte minst i samband med kontorshus, skolor, sjukhus och bostadsområden. Förändringen i sortimentet är ett naturligt steg då Fagerhults dotterbolag i Norge, Danmark och Finland sedan många år representerat Simes med stor framgång. Simes produkter finns tillgängliga via Fagerhult redan nu, samtidigt som man valt att lämna över agenturen för BEGA till Fagerhults systerbolag ateljé Lyktan.
Som ett led i satsningen har Fagerhult även valt att lagerhålla ett stort antal utomhusprodukter. Därmed erbjuds direktleveranser på armaturer för de vanligaste applikationerna – till exempel lösningar för parkeringar, gångvägar och entréer. Det nya sortimentet presenteras i sin helhet på Fagerhults Belysnings hemsida www.fagerhult.se via sökvägen professional/produkter/katalog/utomhus. Här ges även tillgång till Fagerhults nya ljusplaneringsverktyg Lighting Concept Tool (LCT) som gör det möjligt att visuellt se effekten av olika armaturer i en utomhusmiljö.

För mer information, vänligen kontakta Nils-Olof Dahlström, Marknadschef Sverige. Tel +46 36 10 85 00.